Instagram Facebook

Kjøpsbetingelser

Din valuta er: NOK

Gyldighet

Avtalen er mellom norsk forbruker (deg) og produsent (Bellamii Elisabeth Ånnegård). Du må være over 18 år. Når du har gjennomført bestillingen, sender Bellamii en ordrebekreftelse til e-postadressen du har angitt i din kundeprofil. Det er ditt ansvar å oppgi korrekt e-postadresse og at du kontrollere ordrebekreftelsen nøye for feil. Det er viktig at du tar kontakt snarest om det er noe i ordrebekreftelsen du vil endre på. Når tekstilet til et skreddersydd plagg har blitt skåret, det vil si at produksjonen er igangsatt, kan det ikke lenger gjøres endringer i bestillingen. Informasjon om status på bestillingen finner du på din brukerkonto. Så snart varene har blitt sendt, mottar du en e-post med sporingsnummer. Når varene er deg i hende, anses avtalen som gjennomført og avsluttet.

Bestilling

Plagget som vises er en visualisering. Sluttproduktet kan skille seg noe ut i konstruksjon og farge. Fargen kan variere fra skjerm til skjerm, og fargeforskjellen innebærer at bildene må anses som veiledende. For å se og kjenne på tekstilet anbefaler vi at du besøker en autorisert Bellamii Elisabeth Ånnegård forhandler.

Priser

Prisene inkluderer 0% MVA og tollavgifter. Sluttbeløpet som vises i handlevognen, er det du faktisk betaler.  Bellamii Elisabeth Ånnegård er ikke registrert i MVA registeret. Som kjent er det ikke lov å fakturere medverdiavgift (MVA) før foretaket er blitt registrert i Merverdiavgiftsregisteret.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Bellamii Elisabeth Ånnegård sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken, kan vi ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Kampanjer eller rabatter vises enten direkte på produktet, eller ved å oppgi en rabattkode når du kommer til kassen. Kampanjene eller tilbudene gjelder så langt lageret rekker, eller inntil den oppgitte sluttdatoen.

Betaling

  • Bankkort (Stripe)
  • Paypal
  • Vipps

Din ordre blir først godkjent etter betaling, derfor debiteres du umiddelbart.  Vi tilbyr å delbetale orderen i 2 deler : Depositum og derretter resterende beløp.

Informasjonskapsler og sikkerhet

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres av nettleseren på din datamaskin. Slike kapsler brukes for å lagre din bestilling, og for å gi deg en bedre og mer personlig tilpasset handleopplevelse.

Vi bruker informasjonskapsler for eksempel til å:

  • Huske hvilke varer du har i handlevognen
  • Styre innstillinger for språk og land
  • Analysere besøksstatistikk og brukeratferd

Du kan velge at nettleseren skal varsle deg hver gang en informasjonskapsel sendes eller lagres, eller du kan stenge dem helt for bruk. Dette gjør du i innstillingene i nettleseren (Internet Explorer, Opera, Firefox, osv.). Alle nettlesere har litt forskjellig fremgangsmåte her, så sjekk i nettleserens hjelp-meny for nærmere anvisninger (informasjonskapsler = cookies på engelsk). Slår du av bruk av informasjonskapsler, vil du miste tilgang til mange av funksjonene på vår nettside.

Tredjeparts informasjonskapsler som brukes på Bellamii, kan ikke benyttes av utenforstående til å utnytte kontoen din.

Levering

Når du har gjort en bestilling, vil du etterhvert motta informasjon om beregnet leveringstid. Denne beregningen er basert på dagens produksjon og tiden det tar å sende en ordre fra oss til din adresse.

Leveringstiden kan ikke garanteres, men er bare en beregning. Vi overvåker produksjon, flyfrakt og leveranser nøye, og gjør alt vi kan for å levere din bestilling så raskt som mulig.

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Vi er ikke ansvarlige for eventuelle tap, ulemper, kostnader eller skader som kan oppstå på grunn av sen levering.

Vi sender varen(e) med Posten Norge med sporing.

For uavhentet pakke debiterer vi deg 349 kr for påløpte kostnader. Vi anbefaler deg alltid å hente dine bestillinger innen 14 dager etter at pakken har ankommet postkontoret.

Når bestillingen er sendt fra Bellamii i Norge, får du en e-post fra oss med et sporingsnr og en sporingslenke.

Under «Min side» kan du alltid følge status på din bestilling.

Angrerett / Retur

Angrerett

I henhold til Angrerettloven (LOV-2014-06-20-27), har forbrukeren alltid angrerett. Angreretten gjelder i EØS-landene. Angrerettloven gjelder ikke en vare som er laget etter forbrukerens anvisninger eller som har et tydelig personlig preg. Gjennom denne avtalens godkjennelse samtykker du til at angreretten ikke gjelder for kjøp av Bellamii sine spesialproduserte kjoler, brudebelter eller øvrige spesiallagede produkter. Spesialproduserte produkter inkluderer ferdige designforslag og egendesignede plagg i standardstørrelser, tilpasset lengde, andre tilpassede mål, lukking av rygg. Dette gjelder forøvrig alle produkter hvor det er en eller annen form for personlig tilpasning involvert. Når det gjelder andre standardprodukter, gjelder angrerettloven, og forbrukeren har rett til å trekke seg fra kontrakten ved å sende selgeren en melding om dette innen 14 dager fra dagen man mottok forsendelsen. Du har rett til å undersøke varen. Angrer du på kjøpet og har tatt hensyn til de ovennevnte begrensningene for skreddersydde produkter, kan du ta kontakt med vår kundeservice.  Ved bruk av bytte-/angrerett står du selv for eventuell fraktkostnad for retur av varen, og er ansvarlig hvis varene synker i verdi som følge av feil håndtering slik at varene mister sin egenskap og form. Når du benytter deg av angreretten må du fylle ut vedlagte angrerettsskjema, og legge sammen med varen du vil returnere.  Varene skal være ubrukt, og i samme stand og mengde som ved kjøp. Eventuelle merkelapper skal henge på og originalemballasjen skal følge med. Varene må returneres innen fristens utløp.

 

NB! Det er viktig at varen(e) som skal returneres pakkes inn slik at ikke originalemballasjen (f.eks. esken til brudeslør) er og blir ødelagt. Varer som returneres i originaleske/-emballasje som er teipet og har postetikett påklistret, vil ikke bli behandlet. Disse varene vil bli returnert til deg, og du vil bli belastet for returkostnader.

Reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.

FREMGANGSMÅTE:

  1. Ta kontakt med oss før du sender varer i retur
  2. Fyll ut angrerettskjema. Påfør ditt ordrenummer som du finner på ordrebekreftelsen, paypal fakturaen eller Min side.
  3. Send pakken til oss med sporing.
  4. Innen 14 dager etter at vi har mottatt varen, vil du bli kreditert kjøpet.
  5. Vil du ha et nytt produkt, må du gjøre en ny bestilling

Send returen til:

Bellamii Elisabeth Ånnegård

Jonas Wessels vei 8E

1540 Vestby

Norge

Kontaktinformasjon: post@bellamii.no

Service

Vårt mål er å holde kostnadsnivået på et minimum for å kunne tilby deg konkurransedyktige priser på våre produkter. Dette innebærer bl.a. at vi har valgt å ha kundeservice på e-post. Ofte vil vi svare deg med en gang, og du får normalt svar innen 48 timer alle virkedager. Bruk kontaktskjemaet på nettsiden for raskest mulig tilbakemelding.

Personlige opplysninger

Bellamii Elisabeth Ånnegård er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene som du som kunde oppgir til oss. Dine personopplysninger blir behandlet av Bellamii Elisabeth Ånnegård for å administrere kunderelasjonen. Verken personopplysninger eller e-postadresser blir utlevert til noen tredjepart.

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Salgsforbehold

Nettbutikken tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på våre nettsider.

Nettpris

Varer har en egen pris på nett, som kun gjelder i nettbutikken. Våre forhandlere har egne priser i sine butikker.

 Force majeure

Krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger, streik, arbeidskonflikter, politiske avgjørelser, manglende leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende situasjoner utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet har kunnet forutse eller unngå følgene av, og som påvirker inngåtte avtaler, er utløsende årsak til at Bellamii Elisabeth Ånnegård kan fritas fra ovennevnte avtale.